راهنمای سئو در سال 2023

راهنمای سئو در سال 2023

در مقاله راهنمای سئو در سال 2023 به دلیل اهمیت سئو پرداخته میشود. زمانی که به گوگل مراجعه می کنید تا راهنمای گام به گام تعمیر لاستیک پنچر شده خود را پیدا کنید. این یک حقیقت تلخ است که بدون حداقل حضور در گوگل، کسب و کار شما با یک نبرد سخت دیجیتال روبرو می شود. اکثر بازاریابان می دانند که سئو چقدر اهمیت دارد و این یکی از گرایش هایی است که در سال جاری بیشترین سرمایه گذاری را روی آن انجام می دهند.

در این راهنما، شما یاد خواهید گرفت که سئو چیست، یک استراتژی برای ایجاد حضور آنلاین خود – بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) – و آنچه باید انجام دهید تا سایت خود را در نتایج موتورهای جستجو قرار دهید، کشف خواهید کرد.

برای درک بیشتر سئو به خواندن مطلب راهنمای سئو در سال 2023 ادامه دهید.

سئو چیست؟

سئو مخفف بهینه سازی موتور جستجو است. هدف سئو افزایش دید یک شرکت در نتایج جستجوی ارگانیک است. در نتیجه، این تلاش‌ها بازدیدکنندگان بیشتری را به وب‌سایت شرکت سوق می‌دهد و شانس آن‌ها را برای تبدیل‌های بیشتر افزایش می‌دهد که منجر به مشتریان بیشتر و درآمد بیشتر می‌شود.

وقتی از من خواسته می‌شود توضیح دهم سئو چیست، اغلب انتخاب می‌کنم که آن را یک استراتژی بنامم تا مطمئن شوم وقتی شخصی دسته‌بندی محصول یا خدمات شما را در گوگل جستجو می‌کند، وب‌سایت شما را پیدا می‌کند.

اما این رشته را کمی ساده می کند.

راه های زیادی برای بهبود سئوی صفحات سایت شما وجود دارد. موتورهای جستجو به دنبال عناصری از جمله برچسب‌های عنوان، کلمات کلیدی، تگ‌های تصویر، ساختار لینک داخلی و لینک‌های ورودی هستند (همچنین به عنوان بک لینک نیز شناخته می‌شوند). موتورهای جستجو همچنین به ساختار و طراحی سایت، رفتار بازدیدکنندگان و سایر عوامل خارجی و خارج از سایت نگاه می کنند

تا تعیین کنند که سایت شما چقدر باید در SERP خود رتبه بالایی داشته باشد.با در نظر گرفتن همه این عوامل، سئو در درجه اول دو چیز را هدایت می کند – رتبه بندی و دیده شدن.اما قبل از غواصی عمیق‌تر، می‌خواهم به این نکته اشاره کنم که بسیاری از منابع باعث می‌شوند سئو پیچیده به نظر برسد. آنها حتی ممکن است شما را بترسانند قول می دهم این راهنما اینطور نیست. من سئو را به اساسی‌ترین بخش‌های آن تقسیم می‌کنم و به شما نشان می‌دهم که چگونه از همه عناصر آن برای ایجاد یک استراتژی سئو موفق خودتان استفاده کنید.

بیشتر بخوانید در راهنمای سئو در سال 2023 : سئو و بهینه سازی سایت

راهنمای سئو

سئو چگونه کار می کند؟

سئو با بهینه سازی محتوای یک وب سایت، انجام تحقیقات کلمات کلیدی و کسب لینک های ورودی برای افزایش رتبه آن محتوا و دیده شدن وب سایت کار می کند.

در حالی که به طور کلی می توانید مشاهده کنید که نتایج پس از خزیدن و نمایه شدن صفحه وب توسط یک موتور جستجوبر روی serp تاثیر میگذارد، تلاش های سئو ممکن است ماه ها طول بکشد تا به طور کامل تحقق یابد.

  • رتبه بندی

این همان چیزی است که موتورهای جستجو برای تعیین محل قرار دادن یک صفحه وب خاص در SERP استفاده می کنند.

رتبه بندی از موقعیت شماره صفر تا تعداد نهایی نتایج موتور جستجو برای پرس و جو شروع می شود و یک صفحه وب می تواند هر بار برای یک موقعیت رتبه بندی کند. با گذشت زمان، رتبه یک صفحه وب ممکن است به دلیل سن، رقابت در SERP یا تغییرات الگوریتم توسط خود موتور جستجو تغییر کند.

  • قابلیت نمایش

این عبارت نشان می دهد که یک دامنه خاص در نتایج موتور جستجو چقدر برجسته است. دید کمتر جستجو زمانی اتفاق می‌افتد که دامنه برای بسیاری از جستارهای جستجوی مرتبط قابل مشاهده نباشد، در حالی که با مشاهده جستجوی بالاتر، برعکس است.

هر دو مسئول ارائه اهداف اصلی SEO – ترافیک و اعتبار دامنه هستند.

اهمیت سئو | راهنمای سئو در سال 2023

یک دلیل مهم دیگر وجود دارد که چرا باید از سئو استفاده کنید: این استراتژی عملاً به شما کمک می کند تا برند خود را در کل مسیر خرید قرار دهید. به نوبه خود، سئو می تواند اطمینان حاصل کند که استراتژی های بازاریابی شما با رفتار خرید جدید مطابقت دارد.

زیرا همانطور که گوگل اعتراف کرد، رفتار مشتری برای همیشه تغییر کرده است. از جولای 2023، گوگل 92.08 درصد از سهم بازار موتورهای جستجو در سراسر جهان را در اختیار دارد. علاوه بر این، آنها ترجیح می دهند اکثر فرآیند خرید را به تنهایی طی کنند. به عنوان مثال، 86 درصد از مصرف کنندگان می گویند موتورهای جستجو بهترین راه برای به دست آوردن اطلاعات هستند. و در تمام نسل‌ها، مردم به‌طور عمده از موتورهای جستجو برای دریافت پاسخ‌های آنلاین استفاده می‌کنند.

در نهایت، نظرسنجی خریدار B2B 2022 DemandGen نشان داد که 67٪ از خریداران B2B فرآیند خرید را با جستجوی گسترده وب آغاز می کنند.

اما چگونه آنها از موتورهای جستجو در طول فرآیند استفاده می کنند؟

در اوایل کار، آنها از گوگل برای یافتن اطلاعات در مورد مشکل خود استفاده می کنند. برخی نیز در مورد راه حل های بالقوه جویا می شوند. سپس، آنها جایگزین های موجود را بر اساس بررسی ها یا تبلیغات رسانه های اجتماعی قبل از پرس و جو از یک شرکت ارزیابی می کنند. اما این پس از اتمام تمام منابع اطلاعاتی اتفاق می افتد.

بنابراین، تنها فرصتی که مشتریان متوجه شما شوند و شما را در نظر بگیرند این است که در نتایج جستجوی خود ظاهر شوند.

گوگل چگونه میتواند یک صفحه را رتبه بندی کند؟

موتورهای جستجو فقط یک هدف دارند. هدف آنها ارائه مرتبط ترین پاسخ ها یا اطلاعات به کاربران است.

هر بار که از آنها استفاده می کنید، الگوریتم های آنها صفحاتی را انتخاب می کنند که بیشترین ارتباط را با درخواست شما دارند. و سپس، آنها را رتبه بندی کنید و ابتدا معتبرترین یا محبوب ترین ها را نشان دهید.

برای ارائه اطلاعات مناسب به کاربران، موتورهای جستجو چهار عامل اصلی را تجزیه و تحلیل می کنند:

  • معنای پشت پرس و جو افراد، که محتمل ترین هدف آنها برای شروع جستجو است، و اینکه چگونه این هدف با مفیدترین محتوا مطابقت دارد.
  • ارتباط بین پرس و جوی جستجو و محتوای یک صفحه، و موتورهای جستجو آن را با عوامل مختلفی مانند موضوع یا کلمات کلیدی ارزیابی می کنند.
  • کیفیت محتوا، که از مدل E-E-A-T (در ادامه در مورد این موضوع بیشتر بحث خواهیم کرد) برای نشان دادن محتوایی استفاده می کند که بر اساس سیگنال هایی مانند تخصص، اقتدار و قابل اعتماد بودن، مفیدترین به نظر می رسد.
  • قابلیت استفاده از یک سایت، که سرعت صفحه، سازگاری با موبایل و سایر عوامل مرتبط با آسان بودن کشف محتوا در یک سایت را در نظر می گیرد.
  • زمینه، که به رفتار و تنظیمات گذشته جستجوگر مانند مکان متکی است.

و برای تجزیه و تحلیل همه این اطلاعات از معادلات پیچیده ای به نام الگوریتم های جستجو استفاده می کنند. موتورهای جستجو الگوریتم های خود را مخفی نگه می دارند. اما با گذشت زمان، سئوکاران برخی از عواملی را که هنگام رتبه بندی یک صفحه در نظر می گیرند، شناسایی کرده اند. ما از آنها به عنوان فاکتورهای رتبه بندی یاد می کنیم و آنها تمرکز یک استراتژی سئو هستند.

هنگام تعیین ارتباط و اختیار، پیروی از چارچوب E-E-A-T می تواند بسیار کمک کند. E-E-A-T در SEO مخفف “تخصص”، “تجربه”، “اقتدار” و “اعتماد” است.

  • تخصص: شما یک متخصص موضوع هستید.
  • معتبر بودن: دیگران شما را به عنوان منبعی از اقتدار می بینند، مانند سایت های دیگری که به سایت شما لینک می دهند و اعتبار شما را تضمین می کنند.
  • قابل اعتماد بودن: وب سایت شما و محتوای آن معتبر و جاری است.

حرفه ای هایی که به ترافیک وب و تجزیه و تحلیل ما پاسخ دادند، قابلیت اعتماد و تخصص را به عنوان مهم ترین عامل رتبه بندی برای حضور در SERP ها و به دنبال آن تجربه و معتبر بودن رتبه بندی کردند.

با تبدیل شدن هوش مصنوعی به بخش بزرگ تری از ترکیب جستجو، تخصص و تجربه برای نویسندگان محتوایی که به دنبال متمایز شدن از محتوای تولید شده با هوش مصنوعی هستند، اهمیت فزاینده ای پیدا می کند، زیرا الگوریتم ها تخصص لازم برای ایجاد نظرات منحصر به فرد را ندارند یا از سطح شخصیتی برخوردار نیستند. متخصص انسانی دارد.

و اگرچه اینها عوامل رتبه بندی مستقیم نیستند، اما می توانند محتوای سئوی شما را بهبود بخشند که می تواند بر عوامل رتبه بندی مستقیم تأثیر بگذارد. در واقع، 65 درصد از سئوکاران می گویند که به روز رسانی الگوریتم 2023 گوگل (که شامل چارچوب به روز شده E-E-A-T می شود) تأثیر مثبتی داشته است.

همانطور که به زودی خواهید دید، افزودن محتوای بیشتر، بهینه سازی نام فایل های تصویری یا بهبود لینک های داخلی می تواند بر رتبه بندی و دیده شدن جستجوی شما تأثیر بگذارد. و این به این دلیل است که هر یک از این اقدامات یک عامل رتبه بندی را بهبود می بخشد.

بیشتر بخوانید در راهنمای سئو در سال 2023 : طراحی سایت در اصفهان

راهنمای سئو

استراتژی سئو چیست؟

استراتژی بازاریابی سئو یک برنامه جامع برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر به وب سایت شما از طریق موتورهای جستجو است. سئوی موفق شامل استراتژی های روی صفحه است که از کلمات کلیدی مبتنی بر هدف استفاده می کنند. و استراتژی های خارج از صفحه، که لینک های ورودی از سایر وب سایت ها به دست می آورند.

سه جزء اصلی یک استراتژی سئو قوی

برای بهینه سازی یک سایت، باید فاکتورهای رتبه بندی را در سه زمینه بهبود بخشید: راه اندازی فنی وب سایت، محتوا و پیوندها. بنابراین، اجازه دهید آنها را به نوبه خود مرور کنیم.

  • راه اندازی فنی

برای اینکه وب سایت شما رتبه بندی کند، سه چیز باید اتفاق بیفتد:

ابتدا یک موتور جستجو باید صفحات شما را در وب پیدا کند. سپس، باید آنها را اسکن کند تا موضوعات آنها را بفهمد و کلمات کلیدی آنها را شناسایی کند.

و در نهایت، باید آنها را به فهرست خود اضافه کند – پایگاه داده ای از تمام محتوایی که در وب پیدا کرده است. به این ترتیب، الگوریتم آن می تواند نمایش وب سایت شما را برای پرس و جوهای مرتبط در نظر بگیرد.

ساده به نظر می رسد، اینطور نیست؟ مطمئناً جای نگرانی نیست. به هر حال، از آنجایی که شما می توانید بدون هیچ مشکلی از سایت خود بازدید کنید، گوگل هم باید اینطور باشد، درست است؟ متأسفانه گیرایی وجود دارد. یک صفحه وب برای شما و موتور جستجو متفاوت به نظر می رسد. شما آن را به عنوان مجموعه ای از گرافیک ها، رنگ ها، متن با قالب بندی و لینک های آن می بینید. برای یک موتور جستجو، چیزی جز متن نیست.

در نتیجه، هر عنصری که نمی تواند به این روش ارائه کند برای موتور جستجو نامرئی می ماند. و بنابراین، علیرغم اینکه وب سایت شما برای شما خوب به نظر می رسد، ممکن است گوگل محتوای آن را غیرقابل دسترس بیابد.

بگذارید یک مثال به شما نشان دهم. در اینجا نحوه مشاهده یک موتور جستجوی معمولی یکی از مقالات ما آمده است. به هر حال، این یکی است، اگر بخواهید آن را با نسخه اصلی مقایسه کنید.

به نکاتی در مورد آن توجه کنید:
  • صفحه فقط متن است. اگرچه ما آن را با دقت طراحی کرده ایم، اما تنها عناصری که یک موتور جستجو می بیند متن و لینک است.
  • در نتیجه نمی تواند تصویری را در صفحه ببیند (به عنصر مشخص شده با فلش توجه کنید.) فقط نام آن را می شناسد. اگر آن تصویر حاوی کلمه کلیدی مهمی باشد که می‌خواهیم صفحه برای آن رتبه‌بندی شود، برای موتور جستجو نامرئی خواهد بود.

اینجاست که راه‌اندازی فنی، که بهینه‌سازی در سایت نیز نامیده می‌شود، وارد می‌شود. این تضمین می‌کند که وب‌سایت و صفحات شما به Google اجازه می‌دهند بدون هیچ مشکلی آنها را اسکن و فهرست‌بندی کند. مهمترین عوامل موثر بر آن عبارتند از:

راهنمای سئو در سال 2023 و ناوبری وب سایت و پیوندها

موتورهای جستجو سایت ها را درست مثل شما می خزند. آنها لینک ها را دنبال می کنند. خزنده های موتورهای جستجو در یک صفحه فرود می آیند و از پیوندها برای یافتن محتوای دیگر برای تجزیه و تحلیل استفاده می کنند. اما همانطور که در بالا مشاهده کردید، آنها نمی توانند تصاویر را ببینند. بنابراین، ناوبری و پیوندها را فقط به صورت متنی تنظیم کنید.

راهنمای سئو در سال 2023 و ساختار URL ساده

موتورهای جستجو خواندن رشته های طولانی از کلمات با ساختار پیچیده را دوست ندارند. بنابراین، در صورت امکان، URL های خود را کوتاه نگه دارید. آنها را طوری تنظیم کنید که حتی الامکان فراتر از کلمه کلیدی اصلی که می خواهید صفحه را برای آن بهینه کنید، اضافه شود

راهنمای سئو در سال 2023 و سرعت صفحه

موتورهای جستجو از زمان بارگذاری (زمانی که طول می کشد تا کاربر بتواند صفحه را بخواند) به عنوان شاخص کیفیت استفاده می کنند. بسیاری از عناصر وب سایت می توانند بر آن تأثیر بگذارند. برای مثال اندازه تصویر. برای پیشنهادهایی در مورد چگونگی بهبود صفحات خود از ابزار Google’s Page Speed ​​Insights استفاده کنید.

راهنمای سئو در سال 2023 و پیوندهای مرده یا تغییر مسیرهای خراب

یک پیوند مرده، بازدیدکننده را به صفحه ای که وجود ندارد می فرستد. تغییر مسیر شکسته به منبعی اشاره می کند که ممکن است دیگر وجود نداشته باشد. هر دو تجربه کاربری ضعیفی را ارائه می دهند، اما همچنین از ایندکس کردن محتوای شما توسط موتورهای جستجو جلوگیری می کنند.

راهنمای سئو در سال 2023 و نقشه سایت و فایل های Robots.txt

نقشه سایت یک فایل ساده است که تمام URL های سایت شما را فهرست می کند. موتورهای جستجو از آن برای شناسایی صفحاتی برای خزیدن و فهرست بندی استفاده می کنند. از سوی دیگر، یک فایل robots.txt به موتورهای جستجو می‌گوید که چه محتوایی را ایندکس نکنند (به عنوان مثال، صفحات خط مشی خاصی که نمی‌خواهید در جستجو ظاهر شوند.) هر دو را ایجاد کنید تا سرعت خزیدن و فهرست‌بندی محتوای خود را افزایش دهید.

راهنمای سئو در سال 2023 و محتوای تکراری

صفحات حاوی محتوای یکسان یا کاملا مشابه موتورهای جستجو را گیج می کند. معمولاً نمایش هر یک از آن صفحات را تقریباً غیرممکن می دانند. اگر موتورهای جستجو آنها را پیدا کنند، وب سایت شما جریمه می شود. به همین دلیل، موتورهای جستجو محتوای تکراری را به عنوان یک عامل منفی در نظر می گیرند.

  • محتوا

هر بار که از یک موتور جستجو استفاده می کنید، به دنبال محتوا هستید – برای مثال اطلاعاتی در مورد یک موضوع یا مشکل خاص.

درست است، این محتوا ممکن است در قالب های مختلف باشد. این می تواند متن باشد، مانند یک پست وبلاگ یا یک صفحه وب. اما همچنین می تواند یک ویدیو، توصیه محصول و حتی یک لیست تجاری باشد. همش محتواست و برای سئو، این همان چیزی است که به دید بیشتر جستجو کمک می کند.

در اینجا دو دلیل وجود دارد:

  • اول، محتوا چیزی است که مشتریان هنگام جستجو می خواهند. صرف نظر از اینکه آنها به دنبال چه چیزی هستند، این محتوا است که آن را فراهم می کند. و هر چه تعداد بیشتری از آن را منتشر کنید، شانس بیشتری برای مشاهده جستجوی بیشتر دارید.
  • همچنین موتورهای جستجو از محتوا برای تعیین رتبه بندی یک صفحه استفاده می کنند. این ایده ارتباط بین یک صفحه و جستجوی یک شخص است که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم.

هنگام خزیدن یک صفحه، موضوع آن را تعیین می کنند. تجزیه و تحلیل عناصری مانند طول صفحه یا ساختار آن به ارزیابی کیفیت آن کمک می کند. بر اساس این اطلاعات، الگوریتم‌های جستجو می‌توانند پرس و جوی افراد را با صفحاتی که از نظر آنها مرتبط‌تر هستند، مطابقت دهند.

فرآیند بهینه سازی محتوا با تحقیق کلمات کلیدی آغاز می شود.

بیشتر بخوانید در راهنمای سئو در سال 2023 : چگونگی ساخت استراتژی تجارت الکترونیک

راهنمای سئو در سال 2023

تحقیق کلمات کلیدی در راهنمای سئو در سال 2023

سئو به معنای جذب هیچ بازدیدکننده ای به سایت نیست. شما می خواهید افرادی را جذب کنید که به چیزی که شما می فروشید نیاز دارند و می توانند سرنخ شوند و بعداً به مشتریان تبدیل شوند.

با این حال، این تنها در صورتی امکان پذیر است که برای کلمات کلیدی که آن افراد هنگام جستجو استفاده می کنند رتبه بندی شود. در غیر این صورت، هیچ شانسی وجود ندارد که آنها شما را پیدا کنند. حتی اگر وب سایت شما در بالای نتایج جستجو ظاهر شود. به همین دلیل است که کار سئو با کشف عباراتی که خریداران بالقوه در موتورهای جستجو وارد می کنند شروع می شود.

این فرآیند معمولاً شامل شناسایی اصطلاحات و موضوعات مرتبط با کسب و کار شما است. سپس آنها را به کلمات کلیدی اولیه تبدیل کنید. و در نهایت، انجام تحقیقات گسترده برای کشف اصطلاحات مرتبطی که مخاطبان شما استفاده می کنند.

ما یک راهنمای کامل برای تحقیقات کلمات کلیدی برای مبتدیان منتشر کرده ایم. فرآیند تحقیق کلمه کلیدی را با جزئیات بیان می کند. از آن برای شناسایی عبارات جستجویی که باید هدف قرار دهید استفاده کنید. با داشتن لیستی از کلمات کلیدی، قدم بعدی بهینه سازی محتوای خود است. سئوکاران از این فرآیند به عنوان بهینه سازی در صفحه یاد می کنند.

بهینه سازی روی صفحه در راهنمای سئو در سال 2023

بهینه سازی روی صفحه، که سئوی درون صفحه نیز نامیده می شود، تضمین می کند که موتورهای جستجو الف) موضوع و کلمات کلیدی صفحه را درک می کنند، و ب) می توانند آن را با جستجوهای مرتبط مطابقت دهند.

توجه داشته باشید، من گفتم “صفحه” محتوا نیست. این به این دلیل است که، اگرچه بخش عمده‌ای از کار سئوی روی صفحه بر روی کلماتی که استفاده می‌کنید متمرکز است، به بهینه‌سازی برخی از عناصر در کد گسترش می‌یابد.

ممکن است درباره برخی از آنها شنیده باشید – متا تگ ها مانند عنوان یا توضیحات دو مورد از محبوب ترین آنها هستند. اما موارد بیشتری وجود دارد. بنابراین، در اینجا لیستی از مهم ترین اقدامات بهینه سازی در صفحه وجود دارد.

توجه: از آنجایی که محتوای وبلاگ در اکثر وب سایت ها غالب است، هنگام صحبت در مورد آن عوامل، من روی سئوی وبلاگ تمرکز خواهم کرد – بهینه سازی پست های وبلاگ برای کلمات کلیدی مرتبط. با این حال، تمام این توصیه ها برای سایر انواع صفحه نیز به همان اندازه معتبر است.

5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *