ساخت استراتژی تجارت الکترونیک

چگونگی ساخت استراتژی تجارت الکترونیک

به عنوان یک فروشگاه آنلاین، شما ترافیک آنلاین را جذب می‌کنید. به این معناست که وقتی افراد به دنبال محصولات یا خدمات مرتبط با آنچه شما عرضه می‌کنید هستند، می‌خواهید کسب و کار شما در نتایج جستجوی آنها ظاهر شود. بنابراین به فروشگاه آنلاین SEO خوش آمدید.

ادامه مطلب مقاله ساخت استراتژی تجارت الکترونیک را بخوانید تا درباره فروشگاه آنلاین SEO بیشتر بدانید، چرا که بسیار مهم است، چگونه یک استراتژی فروشگاه آنلاین SEO ایجاد کنید و ابزارهایی را کشف کنید که در این فرآیند به شما کمک می‌کند.

فروشگاه آنلاین SEO چیست؟

فروشگاه آنلاین SEO فرایندی است که وب سایت فروشگاه آنلاین شما را در نتایج جستجو قابل مشاهده می‌کند تا افرادی که در جستجوی محصولاتی مرتبط با آنچه شما ارائه می‌دهید هستند، به احتمال زیاد با وب سایت شما روبرو شوند. یک سایت فروشگاه آنلاین بهینه شده احتمال می‌دهد که در جستجوهای موتورهای جستجو رتبه بالا بگیرد و ترافیک طبیعی را جذب کند.

فروشگاه آنلاین SEO به این دلیل مهم است که 60٪ از افراد قبل از خرید از یک برند، آنلاین تحقیق می‌کنند. وقتی سایت شما بهینه شود، آنها قادر خواهند بود صفحه‌های محصول شما را در نتایج جستجو پیدا کنند و درباره آنچه شما ارائه می‌دهید باخبر شوند. هنگامی که افراد سایت شما را پیدا و درباره آنچه شما ارائه می‌دهید اطلاعات کسب کنند، به احتمال زیاد خرید خواهند کرد.

این نوع از SEO با SEO عمومی آنقدر متفاوت نیست. با این حال، تلاش خود را بر روی بهبود سایت خود برای بهره‌برداری از محصولاتتان متمرکز خواهید کرد، مانند نوشتن توضیحات فروشگاه دارای کلمات کلیدی مرتبط با کیفیت بالا و …

استراتژی تجارت الکترونیک

استراتژی فروشگاه آنلاین SEO 

  1. تحقیق کلیدواژه

فرآیند سئو و بهینه سازی سایت فروشگاهی شما باید با تحقیق کلیدواژه برای سایت شروع شود، به خصوص برای صفحات محصول.

این تحقیق به شما کمک می‌کند کلمه‌هایی را که اکثراً در هنگام جستجو برای محصولات مرتبط با کسب و کار شما استفاده می‌شوند، بیاموزید. سپس می‌خواهید این کلمات کلیدی را در محتوای سایت خود استفاده کنید، تا گوگل درک کند که کی سایت شما را در نتایج جستجو نمایش دهد و جستجو کنندگان بدانند که در صفحه شما چه خواهند یافت هنگام کلیک کردن.

به عنوان مثال یک صفحه محصول از سایت دیجی کالا برای یکی از محصولات ضد آفتاب آنها، را در نظر بگیرید. توضیح مختصر محصول از کلماتی استفاده می‌کند که مردم زمانی که به تحقیق در مورد ضد آفتاب می‌پردازند، معمولاً برای محصول ضد آفتاب جستجو می‌کنند: ضد آفتاب نامرئی، ضد آفتاب بدون بو، SPF 40 و…

شما همچنین می‌توانید بر اساس رقبای خود تحقیقات کلیدواژه انجام دهید تا ببینید که آن‌ها برای چه کلماتی رتبه‌بندی می‌کنند و شما نمی‌کنید. ابزار Ahrefs Content Gap گزینه‌ای با کیفیت بالا برای انجام این کار است و شما می‌توانید آدرس وب سایت رقبای خود را وارد کرده و گزارش کاملی دریافت کنید.

  1. سئو داخلی

عوامل سئو درون صفحه به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا متوجه شوند چه چیزی در صفحات وب سایت شما وجود دارد، مانند محتوا و عناصر HTML. این عناصر اغلب شامل کلمات کلیدی شما هستند، بنابراین تحقیق درباره کلمات کلیدی همیشه اولین قدم است.

  • عناوین متا

عناوین متا عبارت‌اند از عناوینی که برای توصیف آنچه در محتوای صفحه شما وجود دارد استفاده می‌شود. هنگام نگارش آن‌ها، شما باید با استفاده از یک کلید وابسته به خلاصه‌ای از مطالب اصلی صفحه خود را تشریح کنید.

  • توضیحات متا

توضیحات متا برش‌هایی از متن در نتایج جستجو هستند که توصیف می‌کنند آنچه در صفحات خاصی وجود دارد. این به جستجوگران کمک می‌کند تا ارزیابی کنند آیا صفحه مربوطه با آنچه در حال جستجو هستند، مرتبط است یا خیر. این خلاصه فقط در نتایج جستجو قابل رؤیت است و هنگام نگارش آن‌ها، شما باید کلمات کلیدی هدف خود را در آن‌ها قرار دهید.

در توضیحات متای، فروشگاه آنلاین خود می‌توانید از اضافه کردن نظرات و امتیازهای ستاره‌ای برای محصولات خود بهره ببرید، زیرا این کار به شما در ساخت اعتماد کمک می‌کند. شما می‌توانید این کار را با استفاده از نشانگر توصیف نظرات انجام دهید.

  • ساختار URL

ساختار URL شما به زیرشاخه‌هایی که وبسایت شما را دسته‌بندی می‌کنند، اشاره دارد. بهترین روش‌های عملکرد، استفاده از URL های ساده، استفاده از کلمات کلیدی مناسب و همواره استفاده از خط تیره است.

سلسله مراتب URL های شما باید واضح باشد، تا مرورگر ها و موتور جستجو بدانند کدام صفحات شما در حال تبحر در جزئیات بیشتر هستند. . .بیایید URL های minwebino را به عنوان مثال بگیریم. دامنه سایت minwebino.ir است.

اگر شما در حال تحقیق در مورد طراحی سایت minwebino و موارد آن هستید، URL به services/web-design/ تبدیل می‌شود، که بیانگر مسیر یک slug است.

به گوگل اطلاع دهید که services/ یک صفحه خدمات است که به تفصیل تر می شود. سپس، اگر علاقه مند به طراحی سایت هستید، URL به services/web-design/ تبدیل می شود، جایی که /web-design مربوط به صفحه طراحی سایت است.

  • توضیحات محصول

توضیحات محصول و دسته بندی به وضوح توضیح می دهند که محصول شما چیست. در هنگام نوشتن آن ها، شما می خواهید کلمات کلیدی را که در تحقیقات خود جمع آوری کرده اید، در صفحه درج کنید.

  • داده های ساختار یافته

داده های ساختار یافته کدی است در وب سایت که محتوای صفحه شما را برای کمک به فهرست بندی توضیح می دهد. شما می خواهید علامت گذاری داده های ساختار یافته را به صفحات محصول خود اضافه کنید تا بهینه سازی را تضمین کنید.

گوگل دارای یک پایگاه داده کامل از داده‌های ساختاری مرتبط با محصولات برای اطلاعات حمل و نقل، پیشنهادات، قیمت‌گذاری و در دسترس بودن محصول است، هر چیزی که شما برای فروش محصولات خود نیاز دارید. شما می توانید به سادگی آن را در نشانه‌گذاری طرح سایت خود کپی و الصاق کنید، عناصر منحصر به فرد خود را اضافه کنید و با استفاده از آزمون نتایج غنی بررسی کنید که آیا صحت دارد یا خیر.

  • تصاویر و متن جایگزین تصویر

تمام وب سایت های تجارت الکترونیک باید از تصاویر با کیفیت بالا برای نمایش محصولات خود استفاده کنند. در حالی که به فروش کمک می‌کنند، تصاویر با کلمات کلیدی مناسب و متن جایگزین توصیفی می‌توانند به شما کمک کنند تا در نتایج جستجو و بسته‌های تصویر ظاهر شوید.

.به عنوان مثال، اینجا یک تصویر از وب سایت وردپرس با متن جایگزین “دستگاه های نشان داده شده در برنامه موبایل وردپرس” است. متن جایگزین تصویر توضیح می‌دهد چه چیزی در تصویر است و توضیحات آن را قادر می‌سازد که در نتایج جستجوی تصویر برای وردپرس موبایل ظاهر شود.

ساخت سئو استراتژی تجارت الکترونیک

  1. سئو فنی

آنچه باعث اجرا و راحتی در ناوبری سایت شما می‌شود، سئو فنی است. برای سایت‌های تجارت الکترونیک، تمرکز خود را بر روی بهینه‌سازی سرعت وبسایت خود قرار دهید. زیرا احتمالاً شما بسیاری از متن‌ها را برای توصیف محصولات خود، تصاویر برای نمایش محصولات و شاید ویدئوها برای نمایش دستگاه‌های محصول دارید، بنابراین طول کشیدن زمان لود صفحات سایت شما امکان پذیر است.

هدف شما باید فشرده‌سازی تمام فایل‌های موجود در سایت شما باشد تا به این صورت باعث لود کافی سریع صفحات شده و کاربران منتظر نمایش نتائج باقی نمانند. در هر ثانیه زمان لود اضافه، نسبت تبدیل کاربران به مشتریان به میزان 4.42 درصد کاهش می‌یابد، بنابراین این امر بسیار حائز اهمیت است. همچنین، شما باید مطمئن شوید که کدهای شما تمیز باشد زیرا این موضوع می‌تواند زمان لود را تحت تأثیر قرار دهد. همه روش‌های سئو با یکدیگر همکاری می‌کنند، بنابراین استفاده از داده‌ساختار مناسب به شما کمک خواهد کرد تا اطلاعات کدهای شما تمیز و قابل خوانش برای ربات‌ها باشد.

  1. لینک‌های برگشتی

لینک‌های برگشتی، که به عنوان لینک های خارجی نیز شناخته می‌شوند، برای سایت‌های تجارت الکترونیکی به عنوان منبع ترافیک حائز اهمیت هستند. سعی کنید لینک‌های برگشتی را از منابع با شهرت مثبت، معتبر و مربوط به آنچه شما ارائه می‌دهید، پیدا کنید.

برخی از راهبردهای محبوب برای دریافت لینک‌های برگشتی عبارتند از بازپس گیری اشارات غیرمستقیم به کسب و کار شما، درج در لیست ها و استفاده از تصاویر با کیفیت بالا که سایت ها ممکن است از آن ها استفاده کنند تا به محتوای شما لینک داده شود.

  1. بهینه سازی برای تلفن همراه 

بهینه سازی سایت تجارت الکترونیکی خود در تلفن همراه برای استراتژی سئو شما ضروری است، زیرا دستگاه‌های تلفن همراه حدود نیمی از کل ترافیک وب سایت جهان و 41٪ از ترافیک وب را تولید می‌کنند.

طراحی واکنش‌گرا برای موبایل به شما کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کنید سایت تجارت الکترونیک شما بتواند با هر دستگاهی که بازدیدکننده استفاده می‌کند سازگار شود. این به این معنی است که دکمه‌های موبایلی که تغییر اندازه می‌دهند، تصاویر و گرافیک‌های قابل تغییر، نوع نوشتار و اندازه متن و… در واقع هر چیز دیگری که بر اساس اندازه صفحه نمایش شخص تغییر کند.

سئو ساخت استراتژی تجارت الکترونیک

بررسی سئو ساخت استراتژی تجارت الکترونیک شما عوامل مشابه را که استراتژی شما را تشکیل می‌دهد، نظارت خواهد کرد. اجرای آن خود به خود منافع دارد زیرا لائحه‌ای از بهبودهای قابل اجراء را در دست خواهید داشت که پس از پایان آن به رتبه‌بندی شما کمک خواهد کرد. در طول بررسی سئو خود می‌توانید از برخی از سؤالات زیر استفاده کنید تا خود را هدایت کنید.

تحقیقات کلمات کلیدی

  • برای کدام کلمات کلیدی در حال حاضر رتبه دارید؟
  • چه فرصت‌هایی در زمینه کلمات کلیدی می‌توانید دنبال کنید؟

سئو صفحه 

  • آیا توضیحات متا توصیف‌گر صفحات شما هستند؟
  • آیا عنوان متای شما با محتوای صفحه مرتبط است؟
  • آیا توضیحات محصول شما از کلمات هدف استفاده می‌کند؟
  • آیا توضیحات محصول شما به وضوح توضیح می‌دهند که شما چه فروشگاه اینترنتی هستید؟

سئو فنی

  • سرعت صفحه فعلی شما چقدر است؟
  • آیا تصاویر شما فشرده شده‌اند؟
  • آیا ویدیوهای شما فشرده شده‌اند؟
  • آیا نشانگر اسکیمای سایت شما پاک است؟
  • آیا سایت شما توسط گوگل ایندکس شده است؟

پیوندهای برگشتی

  • پیوندهای برگشتی فعلی شما چه هستند؟
  • پیوندهای برگشتی فعلی شما از منابع معتبر هستند؟
  • از چه وب سایت هایی می توانید پیوندهای برگشتی داشته باشید؟
  • آيا هيچ يادكرد بدون لينكي داريد كه مي توانيد درخواست آن را داده باشيد؟

بهینه سازی موبایل.

  • آيا تصاوير قابل تغيير اند؟
  • آيا گرافيك وكتور قابل تغيير اند؟
  • آيا متن شما قابل تغيير است؟
  • آيا وب سايت شما به طور خودكار به اندازه های مختلف دستگاه پاسخ می دهد؟
  • آیا وب سایت شما از آزمون بهینه سازی موبایل گذر می کند؟

ساخت استراتژی تجارت الکترونیک

سئو تجارت الکترونیک

  • ابزارها برنامه ریز کلید واژه یک ابزار رایگان است که به شما در تحقیقات کلید واژه برای نوشتن توضیحات محصولات پرطرفدار کمک می کند.
  • آزمون بهینه سازی موبایل گوگل به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید سایت شما قابل پاسخگویی در صفحات با هر اندازه‌ای است.
  • PageSpeed Insights به شما سرعت فعلی سایت را نشان خواهد داد و پیشنهادات برای بهبود نمره خود را خواهد داد.
  • آزمون نتایج غنی داده‌های ساختار یافته در وبسایت دسکتاپ و تلفن همراه شما را بررسی می‌کند تا اطمینان حاصل کند که برای نتایج غنی گوگل معتبر است. این آزمون به خصوص برای ویژگی‌های SERP گوگل طراحی شده است.
  • Squoosh برای فشرده سازی فایل‌های تصویر در وبسایت شما استفاده می‌شود.
  • Ahrefs برای اجرای تحقیقات کلیدواژه و تجزیه و تحلیل رقابت شما استفاده می‌شود. این ابزاری پرداختی است که ویژگی‌های سئو با کیفیت بالای دیگری نیز ارائه می‌دهد. بررسی کامل سایت شما، نظارت بر رتبه‌بندی‌های و شناسایی فرصت‌های بهبود رتبه‌بندی.
  • SEMrush به شما کمک می‌کند تا فرصت‌هایی برای تقویت پروفایل بک لینک خود و بهینه سازی سایت خود برای سئو محلی پیدا کنید.
  • SEO Site Checkup یک ابزار پرداخت شده با خدمات کامل است که به شما در آزمون عنوان متا، پیش نمایش سایت خود در نتایج جستجوگر گوگل، اجرای آزمون تصویر واکنشگرا و ایجاد URL های سئو دوستانه کمک می‌کند.

حال نوبت شماست برای ساخت استراتژی تجارت الکترونیک

کیفیت تنها روش سئو است که می‌تواند شما را به جایگاه مطلوب برساند، بنابراین اطلاعاتی که در این زمینه منتشر می‌کنید، به غیر از صفحات خود، بلکه در دستورالعمل‌ها و منابع دیگر، باید بهترین کیفیت ممکن باشد. با استفاده از روش‌های فوق، سایت تجارت الکترونیک شما از نتایج بهتر سئو بهره‌مند خواهد شد.

5/5 - (4 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *